Vind penge og en tur til Amsterdam

Har du gigt og er du god til at skrive? Så kan du deltage i EULAR's europæiske skrivekonkurrence ved at indsende et essay. Præmien er 1.000 euro og en tur til Hollands hovedstad.

Skrivekonkurrence om livet med gigt

Den europæiske gigtorganisation, EULAR, afholder hvert år en skrivekonkurrence, hvor vinderne kåres med pengepræmier for deres personlige historie om livet med gigt. Prisen kaldes Edgar Stene-prisen.

I år er emnet for essaykonkurrencen: Min personlige helt, der hjælper mig i hverdagen med gigt.
På engelsk lyder det: “My personal champion – supporting my everday life with a rheumatic and musculoskeletal disease (RMD)”

Vind kontante pengepræmier

Der er kontante pengepræmier på 1.000, 700 eller 300 Euro for de tre bedste europæiske essays. Førstepræmien på 1.000 Euro vil blive overrakt ved den store EULAR-kongres i Amsterdam den 13.-16. juni 2018. Vinderen får – udover pengepræmien – en tur til Hollands hovedstad Amsterdam inkl. transport, kongresmiddag og hotelophold.

Danmark har vundet den internationale konkurrence flere gange de seneste år.

Sådan deltager du

For at deltage skal du have gigt, være fyldt 18 år og dit essay skal handle om temaet. Du skal indsende dit essay på dansk og som Word-fil. Dit essay må maks. fylde to A4-sider, skrifttype Arial, størrelse 12. Du skal indsende filen til Gigtforeningen på pris@gigtforeningen.dk.

Husk at medsende navn, adresse og telefonnummer. Gigtforeningen skal modtage dit essay senest den 31. december 2017.

Hvis dit essay bedømmes som det bedste danske bidrag, vil du deltage i den internationale konkurrence, hvor repræsentanter fra EULAR kårer de internationale vindere.

Publiceret 03.10.2017