Er du blevet kontaktet af Gigtforeningen?

Hvorfor ringer vi ud?

Gigtforeningen ringer med jævne mellemrum til vores medlemmer for at takke for deres støtte, og høre om de kunne være interesseret i at bidrage yderligere til Gigtforeningen arbejde.

Den månedlige støtte er fradragsberettiget i modsætning til et medlemskab.

Vi ringer ud fra telefonnummer 70 27 80 01. Dette nummer tilhører vores telemarketingsafdeling, og du kan således trygt besvare opkaldet.

Jeg ønsker ikke at blive kontaktet

Der findes en såkaldt ”Robinsonliste” på borger.dk. Den kan du tilmelde dit telefonnummer, hvis du ikke ønsker at blive kontaktet af organisationer og firmaer. Det gør du ved at klikke ind på Robinsonlisten på borger.dk

Gigtforeningen har som organisation ikke pligt til at respektere Robinsonlisten, men det har vi naturligvis valgt at gøre, da vores intention er at indsamle støtte og ikke at genere personer, der har frabedt sig at blive kontaktet.

Betalingsservice - derfor beder vi dig oplyse CPR- og kontonummer

Hvis du ønsker at støtte Gigtforeningen, vil du blive tilbudt at oprette en aftale på Betalingsservice. Det sker både for at yde dig den bedste service og for at lette administrationen, så flest mulige midler går til gigtsagen -  herunder rådgivning, forskning og oplysningsaktiviteter til gavn for mennesker, der lever med gigt.

Derfor spørger vi efter dit kontonummer og CPR-nummer. Mange har spurgt, om disse oplysninger kan misbruges. Det kan de ikke.

Læs mere om sikkerheden ved at oprette en betalingsaftale over telefonen

Vi bruger også dit CPR-nummer, når vi indberetter dine bidrag til SKAT, så du kan få det skattemæssige fradrag, du har ret til.

Du kan til enhver tid stoppe bidrag via din bank eller via Gigtforeningen, hvis du ikke længere ønsker at støtte os.

Er du blevet kontaktet på sms?

Hvorfor gør vi det?

Gigtforeningen sender sms'er med jævne mellemrum til private husstande. Det gør vi for at samle midler og støtte til Gigtforeningens mange vigtige opgaver - heriblandt rådgivning, forskning og oplysningsaktiviteter.

Vi henvender os både på sms og ved opringning til potentielt nye medlemmer for at høre, om et medlemskab af Gigtforeningen kan være af interesse.

Baggrunden for vores sms-kampagne er, at rigtig mange af de mennesker, vi henvender os til på denne måde, vender positivt tilbage.

Har du modtaget en sms?

Har du modtaget en sms fra telefonnummer 25 80 73 22, kan du trygt besvare den. Sms'en sendes ud af vores telemarketing partner Kobborg Consult.

Vi tilbyder personer, der ikke er medlem af Gigtforeningen i dag, at blive del af gigtsagen.

Det gør vi ved først at sende en sms, hvor vi spørger om du er interesseret i at vide mere om gigtsagen. Derefter ringer vi, hvis du har besvaret sms’en positivt med et "ja". Hvis du ikke reagerer på sms’en og således ikke foretager dig noget, sker der ikke mere i denne omgang. Hvis du svarer ”stop”, vil du ikke blive kontaktet af Gigtforeningen igen.

Hvor har I mit nummer fra?

Vi har dit telefonnummer fra telefonbogen, hvor det er offentlig tilgængeligt.

De oplysninger, der ligger til grund for, at netop du har modtaget vores henvendelse, stammer fra lovligt tilgængelige demografiske data. De vedrører ikke din person specifikt.

Overholder Gigtforeningen loven med denne sms-tilgang?

Gigtforeningen handler i overensstemmelse med lovgivningen i forhold til at kontakte via sms med henblik på medlemshvervning. Gigtforeningen er som almennyttig organisation ikke erhvervsdrivende i markedsføringslovens forstand, hvilket er fastslået af Forbrugerombudsmanden. Det betyder, at almennyttige foreningers indsamlinger, herunder hvervning af medlemmer ikke er omfattet af markedsføringslovens § 6.

Vi følger retningslinjerne

Gigtforeningen er medlem af ISOBRO (Indsamlingsorganisationernes Brancheforening) og følger branchens indsamlingsetiske retningslinjer.

Læs mere om de indsamlingsetiske retningslinjer

Hvis du vil vide mere

Har du spørgsmål til vores henvendelse til dig, er du velkommen til at kontakte vores medlemsservice, tlf. 39 77 80 10, medlem@gigtforeningen.dk.

Senest opdateret 23.11.2017