Når du vil gøre en forskel

Vi kæmper for, at mennesker med sygdomme og smerter i led, ryg og muskler får et bedre liv. Tidligere indsats. Færre smerter. Mere Styrke.

Sådan lyder Gigtforeningens vision. Vi er en sygdomsbekæmpende organisation med mere end 80 års erfaring. I dag har vi mere end 80.000 medlemmer og støtter, som ønsker at gøre en forskel for de over 700.000 mennesker med gigt herhjemme. Det gør Gigtforeningen til en af de største patientforeninger i Danmark, og jeres opbakning gør os i stand til:

• At støtte forskning i gigtsygdomme – f.eks. diagnosticering, behandling og forebyggelse – med 12-15 mio. kroner årligt.
  • At tilbyde medlemmer uafhængig rådgivning af sygeplejersker, ergoterapeuter, socialrådgivere og andre faglige eksperter.
  • At oplyse og give vores medlemmer inspiration og ny viden i magasiner, nyhedsbreve, via sociale medier og på vores hjemmeside.
  • At drive et gigthospital og tre Sano-centre, der har sat nye standarder for behandling og rehabilitering af gigt.

Internationalt er Gigtforeningen en del af Nordisk Reumaråd, European League Against Rheumatism (EULAR) og International League Against Rheumatism (ILAR).

Hendes Majestæt Dronningen er Gigtforeningens protektor.

Gigtforeningens grundfortælling

Gigtforeningens organisation