Smertehåndtering

Få gode råd til, hvordan du kan håndtere livet med kroniske smerter og andre begrænsninger (pdf)

Få hjælp til at tackle dine smerter

Hvis du har kroniske smerter, kan du få hjælp af fagfolk til at lære at leve med dem. Du kan også have gavn af at møde andre, der er i samme situation.

Se videoen, hvor Gigtforeningens eksperter giver dig gode råd.

Hvis din egen læge vurderer, at dine smerter kræver tværfaglig behandling, kan du blive henvist til en offentlig smerteklinik. Hvis der er mere end fire ugers ventetid, har du ret til behandling på en privat, tværfaglig smerteklinik, som har en aftale med Danske Regioner under det udvidede frie sygehusvalg.

Find smertecentre og ventetider på Venteinfo

Lær at leve med kronisk sygdom

Mange kommuner tilbyder kurset ”Lær at leve med kronisk sygdom". Her lærer du bl.a. om smertehåndtering og får viden om, hvad du selv kan gøre.

Læs mere om kursus til dig med kronisk sygdom og smerter

Deltag i aktiviteter i dit lokalområde

Gigtforeningen står bag en lang række aktiviteter landet over. Aktiviteterne spænder bredt - lige fra sociale arrangementer, udflugter og events til foredrag om f.eks. hjælpemidler, medicin, kost, forskning og meget andet.

Find Gigtforeningens aktiviteter nær dig

Kontakt Gigtforeningens personlige rådgivning

Har du brug for at tale med nogen om din situation? Eller har du spørgsmål om dine muligheder - f.eks. i forhold til job, behandling eller andet? Så er du velkommen til at kontakte Gigtforeningens professionelle rådgivning. Du kan både ringe og skrive til os.

Kontakt Gigtforeningens rådgivning

Senest opdateret 03.09.2021