Forskning i gigt – livsvigtig forskning, der forandrer

Gigtforeningen giver hvert år 10-15 millioner kroner til dansk gigtforskning. Det har ført til banebrydende resultater og forbedret livet for mange tusinde mennesker med gigt.

Gigtforsker Bent Deleuran undersøger prøve under mikroskop i laboratoriet

Her kan du læse om nogle af de store fremskridt, som Gigtforeningen har været med til at skabe siden årtusindskiftet. Med målrettet støtte til forskningen har vi bidraget til at sætte nye standarder for behandlingen af en lang række gigtsygdomme.

Fra forskning til bedre liv

Gigtforeningen støtter forskning i forebyggelse og behandling af gigtsygdomme. Hvert år bidrager vi til dansk gigtforskning med 10-15 millioner kroner. Det har skabt banebrydende resultater, der markant har forbedret livet for mange tusinde gigtpatienter. Ikke bare i Danmark, men verden over.

Det er vi stolte af. Men vi ved også, at der stadig er lang vej - forskning i fremskridt er en konstant løbende proces. Og forskning koster mange penge.

Derfor kan vi ikke gøre det alene - vi har brug for din og andres støtte, så vi kan sikre, at den livsvigtige forskning i gigt fortsat drives fremad.

Læs mere om den forskning, du er med til at støtte

Leddegigt og andre inflammatoriske gigtsygdomme

Skræddersyet behandling – Dansk Reuma Biobank

Gigt og hjerte-kar-sygdomme