Gå med os – og bliv en del af et gå-fællesskab

Foto: Lars Horn

Kom og Gå med os!

”Gå med os” er Gigtforeningens tilbud til dig, der har lyst til at gå ture i det blå og bevæge dig sammen med andre i et tempo, der passer til netop dig.

Find en gå-gruppe nær dig

I din lokale gå-gruppe får du et fællesskab, der kan motivere dig til at komme ud i det blå og nyde naturen. Her får du mulighed for at gå sammen med andre i et tempo og terræn, der tager hensyn til dig og dine fysiske muligheder. Ruterne planlægges nemlig, så alle kan følge med.

Bliv en af vores frivillige gå-værter!

I spidsen for turene står frivillige gå-værter, der sørger for at planlægge ruten og skabe et hyggeligt gå-fællesskab. Er det dig? Som gå-vært vil du bestemme, hvor, hvornår og hvor langt I skal gå. Inden opstart bliver du klædt godt på til at planlægge og synliggøre turene, ligesom du får sparring og opbakning undervejs. Du behøver ikke at have særlige forudsætninger for at blive gå-vært. Bare du har lysten og motivationen til at gå ture i dit lokalområde i fællesskab med andre.

Se, hvordan Mette kom i gang med sin gruppe

Kommende arrangementer

Tilmeld dig vores "Bliv gå-vært-aften", hvor du uforpligtende kan høre mere om at blive gå-vært og se, om det er noget for dig. Du er også velkommen til først at kontakte os for mere information - se kontaktoplysninger nedenfor.

Bliv gå-vært-aftener

Ingen i øjeblikket

Spørgsmål

Har du spørgsmål til, hvordan du bliver gå-vært, eller hvordan du kan deltage i en gå-gruppe i dit lokalområde, er du meget velkommen til at skrive til Gaamedos@gigtforeningen.dk eller ringe på tlf. 39 77 80 92

Gigtforeningen er sammen med DGI (Danske Gymnastik & Idrætsforeninger) og DH (Danske Handicaporganisationer) i fuld gang med at skabe en række nye gå-fællesskaber. Vi håber, du vil gå med.

Gå med os er gjort muligt takket være en bevilling på 500.000 kr. fra Danske Handicaporganisationer.

Senest opdateret 02.04.2024