Sunde seniorer med gigt i fem østjyske kommuner

Bliv en sund(ere) senior med Gigtforeningen

Vi vil hjælpe jer, der har lyst til at komme ud og være aktive i fællesskab med andre. I første omgang starter Sunde seniorer i fem østjyske kommuner, nemlig Skanderborg, Aarhus, Randers, Syddjurs og Odder kommuner. Mange mennesker med gigt har en hverdag, hvor træthed og smerter fylder. Et aktivt liv er vigtigt for at styrke både den fysiske og mentale sundhed og holde livsglæden ved lige. Men det kan være en udfordring at finde ud af, hvilke tilbud der er nær dig – og hvilke fællesskaber du har lyst til at være en del af. Med det nye projekt ”Sunde seniorer med gigt” vil Gigtforeningen i samarbejde med DGI Østjylland og fem østjyske kommuner, sørge for, at flere af jer får viden om, hvilke aktiviteter I kan deltage i i jeres lokalområder. I får også konkret erfaring med, hvilken forskel bevægelse kan gøre i et liv med gigt.

Vil du deltage i SMART-training?

Holdene er nu åbne for tilmeldinger. Har du lyst til at deltage i den sjove, udfordrende træning? Det er ikke fysisk hårdt at være med, så du skal ikke være i tip-top form for at deltage. Til gengæld er der fokus på, at din hjerne bliver trænet og kommer op i gear. Det er aldrig for sent at styrke din hjerne!

Deltag i SMART-training

Måske er cykling mere dig?

Så meld dig i stedet for til et af vores cykelhold!

Tilmeld dig et cykelhold

Vi vil tilbyde gode oplevelser i naturen

Om du er til cykling, SMART-training eller en gåtur, så vil vi med alle vores hold give muligheden for at: • Deltage i gode aktiviteter og fællesskaber • Få gode rammer til at leve et sundere liv med mere bevægelse • Få øjnene op for, hvilke aktivitetstilbud der er til dig i din kommune • Være sammen med ligesindede, der kender til gigtens mange ansigter • Bruge naturen som 'træningspartner'.

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte projektleder Merethe Jelsbak Raundahl og høre nærmere. Send en mail til sundeseniorer@gigtforeningen.dk eller ring på telefon 39 77 80 92.

Sunde seniorer med gigt er lavet i partnerskab med DGI Østjylland og fem østjyske kommuner, Skanderborg, Odder, Syddjurs, Aarhus og Randers. Projektet er støttet af Trygfonden.

DGI Logo           TrygFonden logo

Senest opdateret 24.01.2024