Skal du være cykelvært, gåvært eller SMART trainer?

Cykelvært-uddannelse den 15. maj 2024

Tilmeld dig

Træd ind i et godt fællesskab

Inden opstart af holdene bliver du uddannet på et kursus, der løber over to fyraftensmøder af 2,5 time hver. Du får introduktion til at være vært, og du bliver en del af et fællesskab med de andre cykelværter.

Gå dig glad

Som gåvært er det dig, der bestemmer, hvor, hvornår og hvor langt I skal gå. Inden opstart bliver du inviteret til et fyraftensmøde, hvor du bliver klædt godt på til at planlægge og synliggøre turene, ligesom du får redskaber til værtsrollen og viden om målgruppen. Du behøver ikke at have særlige forudsætninger for at blive gå-vært. Bare du har lysten og motivationen til at gå ture i dit lokalområde i fællesskab med andre.

Gåvært-uddannelse den 27. maj

Bliv frivillig SMART-trainer den 15. april - 22. maj 2024

Du bliver uddannet til SMART-trainer

Uddannelsen er for dig, der brænder for at undervise, er god til at skabe fællesskaber og kan lide at bruge naturen. Du skal have lyst til at tage en 30 timers uddannelse, hvor du bliver klædt på med teori og masser af praktiske SMART training. Træningen foregår i naturen, og på uddannelsen får du viden om naturens betydning, ligesom du får viden om gigtsygdomme og ikke mindst om særlige hensyn for målgruppen. Efter uddannelsen er du klædt godt på til at starte dit hold, som du mødes med i dit lokalområde en gang om ugen.

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte projektleder Merethe Jelsbak Raundahl og høre nærmere. Send en mail til sundeseniorer@gigtforeningen.dk eller ring på telefon 39 77 80 92.

Sunde seniorer med gigt er lavet i partnerskab med DGI Østjylland og fem østjyske kommuner, Skanderborg, Odder, Syddjurs, Aarhus og Randers. Projektet er støttet af Trygfonden.

DGI Logo           TrygFonden logo

Senest opdateret 27.03.2024