Nyt træningstilbud i naturen

Har du gigt, og holder du af at være i naturen? Så skal du deltage i naturtræning, som er Gigtforeningens træningstilbud til dig med gigt. Naturtræning har fokus på både bevægelse, fællesskab og gode oplevelser – og er tilpasset, så alle kan være med! Du får stimuleret din bevægelsesglæde, puls, fysisk træning og balance. Desuden er der fokus på mentalt velvære, og alle sanser aktiveres undervejs i den udendørs træning. Gennem aktiviteter og leg på et hold, oplever du at blive en del af et fællesskab. Og der er altid plads til et godt grin undervejs! Fællesskabet på holdet er vigtigt. Når du tilmelder dig et hold i naturtræning, skal du derfor kunne møde op størstedelen af træningsgangene.

Tilmeld dig
naturtræning
Tilmeld dig

Alle kan være med

Når du deltager i naturtræning, mødes du med et hold på 20 andre deltagere og en frivillig naturtræner, der står for dagens aktiviteter. Naturtræningen er altid tilpasset, så alle kan være med - helt uden stress og præstationsangst.

Naturen som træningsrum

Naturtræning bruger naturen som træningsrum, så der er højt til loftet og mulighed for individuelle niveauer. Al forskning viser, at det at færdes i naturen modvirker stress og depression, så du bliver simpelthen i bedre humør og forlader uden tvivl træningen med et smil på læben.

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os og høre nærmere. Send en mail til natur@gigtforeningen.dk eller ring på telefon 39 77 80 28.

Naturtræning er udviklet i partnerskab med DGI Østjylland og forskningsenheden PROgrez og støttet af TrygFonden.