Skriv testamente og støt gigtsagen

Når du skriver testamente, bestemmer du selv, hvem der skal arve dig. Du kan gøre en forskel ved at betænke Gigtforeningen.

Der er mange gode grunde til at skrive testamente. Det giver dig mulighed for selv at bestemme, hvad der engang skal ske med din formue og dine ejendele, og det er også din bedste garanti for, at der ikke opstår misforståelser.

Når du skriver testamente, er det naturligt, at du tænker på dine nærmeste. Men måske har du overskud til også at tænke på andre.

En investering i bedre liv

Arv er en meget vigtig indtægtskilde for Gigtforeningen. De bidrag, vi i årenes løb har modtaget fra mennesker, der har besluttet at betænke Gigtforeningen i deres testamente, har været med til at skabe meget betydelige fremskridt. Uden disse bidrag kunne vi ikke have støttet og igangsat den banebrydende forskning, som navnlig i de seneste årtier har sat Danmark på gigtforskningens verdenskort – og frem for alt markant har forbedret tilværelsen for mange, mange gigtpatienter.

Men der er stadig lang vej, før vi kan sige, at "gigtens gåde er løst".

Du kan også gøre en forskel, hvis du vælger at betænke Gigtforeningen i dit testamente. For en arv fra dig, stor som lille, kan hjælpe fremtidens gigtpatienter til et bedre liv.

Gigtforeningen betaler omkostningerne

Beslutter du dig for at begunstige Gigtforeningen, tilbyder vi at afholde omkostningerne til testamentets oprettelse. Gigtforeningens egen advokat udarbejder af principielle og etiske grunde ikke testamenter, hvori Gigtforeningen betænkes – men hun hjælper gerne med at finde en advokat i dit område.

Ring eller skriv til Gigtforeningens advokat

Hvis du vil vide mere eller har spørgsmål om arv og testamente, er du velkommen til at kontakte Gigtforeningens advokat. Rådgivningen er gratis og uforpligtende.

Lise van Brugge
Skriv til advokaten via Rådgivningens brevkasse

Gigtforeningen anbefaler, at du skriver dit testamente sammen med en advokat. Gigtforeningens advokat påtager sig af etiske grunde ikke at udfærdige selve testamentet.

Gigtforeningen er en del af Det Gode Testamente – et samarbejde mellem 31 velgørende organisationer i Danmark. Formålet med initiativet er blandt andet at oplyse danskerne om, hvorfor det er en god ide at nedfælde sin sidste vilje i et testamente, at slå fast, at det hverken er dyrt eller besværligt – og at informere om de forskellige muligheder, der findes for at betænke en velgørende organisation i sit testamente.

Læs mere på www.detgodetestamente.dk

Senest opdateret 14.11.2017