Foredrag: Pårørende - pas på dig selv!

Dato/tid: 19.02.2019 kl. 16:00
Sted: Schweizerhalle Tønder Kulturhus
Ribelandevej 39
6270 Tønder
Pris: Medlem: 80 kr.
Ikke-medlem: 80 kr.
Tilmelding:

Senest den 12. februar til Kurt Baumgartner, tlf. 30 51 87 86, e-mail kbaumgartner@outlook.dk, eller Else Birkebæk, tlf. 40 82 97 27

Arrangør: Sønderjyllandskreds

Er du pårørende? Så kom og få viden, værktøjer og gode råd, når Marie Lenstrup, der er formand for foreningen Pårørende i Danmark, kommer og holder foredrag om udfordringerne ved at være pårørende, og hvordan du bedst kan håndtere hverdagen.

Man kan være pårørende på mange måder og med vidt forskellige udfordringer, et barn eller barnebarn med en diagnose, et familiemedlem, der har kræft, sklerose, KOL, gigtsygdomme, psykiske problemer, demens, spiseforstyrrelser og mange andre sygdomme, der påvirker dagligdagen og livet for alle berørte. Men en ting er fælles for alle - sygdom påvirker også dem, der er tæt på den syge - nemlig de pårørende!

Pårørende - pas på dig selv

Det er barskt at være syg, men det er nu heller ikke nemt at være pårørende. Mange pårørende glemmer at lytte til deres egen krop og ender med selv at blive syge af f.eks. stress eller depression, ligesom mange føler sig ensomme. Derfor skal du huske også at passe på dit eget fysiske og psykiske helbred.

Hjælp og støtte til pårørende

Der er hjælp at hente i netværket, fra kommunen og sundhedsvæsnet, men som pårørende kan du også hjælpe dig selv - og du kan hjælpe og få hjælp af andre pårørende. Hvorfor har pårørende brug for hjælp, hvordan finder vi den støtte, vi har brug for, og hvordan kan man helt konkret blive bedre til at passe på sig selv? Hør meget mere, når Marie Lenstrup fortæller i foredraget.

Efter oplægget er der mulighed for at stille spørgsmål og for at deltagerne deler deres oplevelser og erfaringer.

Skynd dig at melde dig til - der bliver rift om pladserne!

Betaling kontant eller via MobilePay ved indgangen.