Generalforsamling i Københavnskreds

2500 Valby
Pris: Gratis
Tilmelding:

Senest den 25. februar - tilmeldingslink kommer her snarest.

Arrangør: Københavnskreds

Vil du være med til at sætte dit præg på Gigtforeningens arbejde i dit lokalområde? Så kom til generalforsamling hos Gigtforeningens Københavnskreds.

På generalforsamlingen får du en status på året, der er gået, både lokalt og i Gigtforeningen generelt. Du bliver også præsenteret for tankerne om 2020 og får mulighed for at byde ind med forslag til kommende aktiviteter. Der vil være en repræsentant fra Gigtforeningens sekretariat i Gentofte til stede, som du får mulighed for at stille spørgsmål til.

På generalforsamlingen er der valg til Kredsbestyrelsen, og du har mulighed for at melde dig som frivillig. Medlemmer af Gigtforeningen har stemmeret og dermed indflydelse i den lokale kreds – så kom og gør din stemme gældende.

Hvordan behandles leddegigt og artrose (slidgigt) i dag?

Efter generalforsamlingen kan du glæde dig til et spændende foredrag med professor og overlæge Merete Lund Hetland. Her kan du blive klogere på, hvordan leddegigt og artrose bedst kan behandles med den viden, som forskerne har i dag. Efter foredraget har du rig mulighed for at stille spørgsmål.

Om foredragsholderen

Merete Lund Hetland:

• Professor og overlæge på Rigshospitalet i Glostrup.
  • Formand for den landsdækkende DANBIO database, som mange leddegigtpatienter kender fra venteværelset hos gigtlægen.
  • Forfatter til mere end 300 artikler om gigtsygdomme og har været ansvarlig for flere af de store danske forskningsprojekter i de seneste 20 år.
  • Initiativtager til Dansk Reuma Biobank.

• Kl. 17.30-18.30 Generalforsamling
  • Kl. 18.30-19 Pause med servering af en let anretning
  • Kl. 19-21 Foredrag v. Merete Lund Hetland med 15 minutters pause undervejs

• Der er adgang til Valby Kulturhus via indgang på Toftegårds Plads.
  • Der er elevator og let adgang for gangbesværede.
  • Der er kort afstand til Valby Station og flere buslinjer på Toftegårds Plads.