Bliv gruppeleder og gør en forskel for pårørende

Vil du være med til at skabe et åbent og trygt rum, hvor pårørende til mennesker med gigt kan mødes og dele tanker og personlige erfaringer? Så læs med her.

Haand-paa-skulder

Et frivilligt arbejde, der gør en forskel

Vi leder efter dig, der er god til at skabe relationer til og mellem mennesker. Du behøver ikke have viden om gigt eller selv være pårørende, men du skal have lysten til at mødes med mennesker, der står i en svær livssituation på grund af en kronisk sygdom. Som gruppeleder bliver du del af et landsdækkende program, der handler om at forbedre livskvaliteten for pårørende. Vi har fokus på partnere til mennesker med gigt, fordi vi ved, at deres trivsel bliver påvirket af gigten.

Brug og styrk dine kompetencer

Rollen som frivillig gruppeleder er en unik mulighed for at bringe din faglighed i spil på nye måder, og udvikle dine kompetencer inden for det faciliterende og relationelle felt. Det er ikke vigtigt for os, om du stadig arbejder eller er gået på pension, men det en fordel, hvis du har erfaring med samtaler og har lyst til at lære, hvordan man skaber gode gruppesamtaler.

Vi klæder dig på til opgaven

Inden du bliver gruppeleder for en netværksgruppe, inviterer vi dig med til på et uddannelsesforløb (den 3. og 4. juni med mulighed for overnatning), hvor du kommer til at møde de andre gruppeledere og inspirerende undervisere. Gennem hele forløbet får du sparring fra ansatte i Gigtforeningen og gruppesupervision med en psykolog. Netværksgrupperne består af otte deltagere, og I mødes online ca. otte gange. Herefter er det op til dig og gruppen, om I vil fortsætte med at mødes.

Vi glæder os til at høre fra dig

Hvis det lyder som noget for dig, eller du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte projektleder Kira Gilling Hansen på e-mail KGHansen@gigtforeningen.dk eller tlf. 31 10 23 58 senest den 27. maj.

Netværksgrupperne er en del af projektet ”Styrket indsats for pårørende”.
Læs mere om projektet

Publiceret 17.04.2024