Tværmediel journalist og kommunikatør til barselsvikariat

Som journalist og kommunikatør i Gigtforeningen bliver det din opgave at finde de gode historier, der synliggør gigtsagen og engagerer mennesker med gigt.

Potentialet er stort, eftersom hele 700.000 danskere lever med en gigtsygdom.
Det gør det til Danmarks folkesygdom nr. 1. Alligevel er sygdommen stort set usynlig. Mange mennesker med gigt kæmper for at få en god behandling i sundhedssystemet og for at få deres hverdag til at hænge sammen. De føler sig overset. Det skal du være med til at lave om på.

Derfor søger vi en barselsvikar, der kan

• se den gode historie
  • fortælle i skrift og video – også gerne lyd
  • versionere og vinkle indhold til forskellige platforme
  • tage initiativ og løbe med bolden
  • grine af sig selv
  • samarbejde i tværfaglige projekter
  • hjælpe til med vores live-udsendelser
  • moderere vores kommentarspor på sociale medier

Vi tilbyder

• Et alsidigt kommunikationsjob, hvor du formidler til alle platforme og skal kunne finde og formidle rørende case-historier, talhistorier og nyeste viden fra forskningsverdenen.
  • Gode udviklingsmuligheder – i afdelingen holder vi løbende faglige sessions med fx efterkritik på vores magasin, oplæg om ESG og workshops om AI.
  • 15 kommunikationskolleger med forskellig baggrund, du kan trække på og sparre med. Vi er en afdeling, der er glade for at eksperimentere, feedbacke og lære fra os og lære af hinanden. Og så har vi det sjovt imens.

Kvalifikationer

• Uddannet i journalistik eller kommunikation
  • Har erfaring fra en organisation og/eller en redaktion
  • Har erfaring med versionering af indhold til flere platforme: Sociale medier, hjemmeside, magasin
  • Evt. erfaring med projektstyring

Ansættelsesforhold

Du ansættes med start 1. juni – eller snarest muligt - til og med 31. maj 2025. Vi er en organisation med høj trivsel, sociale arrangementer og fokus på det gode arbejdsmiljø og samarbejde. Gigtforeningens sekretariat ligger i Gentofte (men flytter i mere moderne lokaler i Søborg medio september), vi har fix-tid og mulighed for hjemmearbejde, når det er foreneligt med opgaveløsningen.

Ansøgning

Ansøgningsfristen er d. 8. april, og vi holder 1. samtaler d. 16. april. Send gerne dit CV sammen med en kort motiveret ansøgning til job@gigtforeningen.dk. Skriv "Journalist" i emnefeltet.
Det vil være en fordel at vedhæfte eksempler på forskellige typer produktioner.
Har du spørgsmål til stillingen, så ring til kommunikationschef Natasja Elf Dybmose på telefon 51 70 84 08 eller medieansvarlig Freja Kierstein på 21 53 11 98.

Gigtforeningens sekretariat er en bred tværfaglig organisation med høj trivsel og et attraktivt arbejdsmiljø. Vi tilbyder en 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause og pensionsordning, der inkluderer sundhedsforsikring. Læs mere om os, hvis du vil være med til at arbejde for bedre vilkår og muligheder for de 700.000, der har problemer med led, ryg og muskler.

Senest opdateret 19.03.2024