Vind penge og kom til kongres i Milano

Har du gigt, og er du god til at skrive? Så kan du deltage i EULARs europæiske skrivekonkurrence ved at indsende et essay med temaet ”Sådan har bedre kommunikation med min læge forbedret mit liv med gigt”. Førstepræmien er 1.000 euro og deltagelse i kongres i Milano.

Skrivekonkurrence om livet med gigt

Den europæiske gigtorganisation, EULAR, afholder hvert år en essaykonkurrence, hvor vinderne modtager pengepræmier for deres personlige historie om livet med gigt. Prisen kaldes Edgar Stene-prisen.

I 2023 er emnet for essaykonkurrencen: ’Sådan har bedre kommunikation med min læge forbedret mit liv med gigt’. Den originale engelske titel lyder: ‘How better communication with my doctor improved my life with an RMD’.

Vind kontante pengepræmier og deltag i gigtkongres

Der er kontante pengepræmier på 1.000, 700 eller 300 euro til forfatterne af de tre bedste europæiske essays. Førstepræmien på 1.000 euro vil blive overrakt ved den store EULAR-kongres, der afholdes i Milano den 31. maj - 3. juni 2023. Vinderen får – udover pengepræmien – en tur til Milano inkl. transport, deltagelse i kongressen og kongresmiddag.

Sådan deltager du

For at deltage skal du have gigt, være fyldt 18 år og dit essay skal handle om temaet. Du skal indsende dit essay på dansk og som Word-fil. Dit essay må maks. fylde to A4-sider, skrifttype Arial, størrelse 12. Du skal indsende filen til Gigtforeningen på pris@gigtforeningen.dk. Kun Wordfiler accepteres.

Husk at medsende navn og telefonnummer. Gigtforeningen skal modtage dit essay senest den 15. december 2022.

Hvis dit essay bedømmes som det bedste danske bidrag, vil du deltage i den internationale konkurrence. Her oversættes dit essay til engelsk af professionelle, hvorefter repræsentanter fra EULAR kårer de tre internationale vindere.

Publiceret 30.08.2022