Ny kommunikationschef i Gigtforeningen kender sygdommen fra egen krop

Hverken foreningen eller sygdommen er ny for Natasja Dybmose, der nu bliver kommunikationschef i Gigtforeningen.

"Jeg har selv en kronisk gigtsygdom og har på egen krop oplevet, hvor invaliderende det er. Så gigtsagen bor i mit hjerte, og jeg er så glad for, at jeg fremover kan få lov til at sætte endnu mere præg på foreningens kommunikation og ansigt udadtil", siger Natasja Dybmose, der kommer fra en stilling som pressechef samme sted.

Direktør i Gigtforeningen, Mette Bryde Lind glæder sig til det fortsatte samarbejde.

"Natasja er sådan en, der går ind i folk med træsko. Hun tager telefonen og ringer til patienterne og lægerne og politikerne, og har som pressechef været med til at sætte strøm til Gigtforeningens kommunikation. Jeg er sikker på, at hun som kommunikationschef kommer til at gøre en endnu større forskel for foreningen og for gigtpatienterne i Danmark", siger Mette Bryde Lind.

Natasja Dybmose er journalist og har tidligere været på bl.a. DR og TV2 Øst – og været studielektor og praktikkoordinator på journalistuddannelsen på RUC. Hun kom til Gigtforeningen for to år siden fra en stilling som presserådgiver i Sundhedsministeriet.

Gigtforeningen er med omkring 80.000 medlemmer en af landets største sygdomsbekæmpende foreninger.

Foto: Natasja Dybmose, kommunikationschef, Gigtforeningen

Publiceret 28.10.2022