Workshop: Udredning og behandling af gigt – del dine erfaringer!

Har du diagnosen psoriasisgigt, leddegigt eller morbus bechterew – eller har du kroniske lænderygsmerter, der begrænser dig i hverdagen? Så vil VIVE gerne invitere dig til en workshop.

Gigtforeningen har bedt VIVE undersøge, hvad der skaber eller bryder sammenhænge i udrednings- og behandlingsforløb for mennesker med udvalgte gigtsygdomme. Forløb som ofte kan foregå på tværs af f.eks. hospital, privatpraktiserende læge og kommunen. Som deltager på en workshop, kan du bidrage med vigtig viden og indsigt til VIVEs videre arbejde.

Vi leder efter ca. 16 personer, der vil være med til at diskutere disse emner i to online-workshops – en for inflammatorisk gigt og en for rygsygdomme. Workshoppene finder sted på Zoom:

• Mandag den 25. april 2022 kl. 15.30-17 for personer med rygsygdomme
  • Tirsdag den 26. april 2022 kl. 15.30-17 for personer med inflammatorisk gigt

For at deltage skal du:

• Have diagnosen psoriasisgigt, leddegigt eller morbus bechterew – eller have kroniske lænderygsmerter, som begrænser dig i hverdagen.
  • Have haft din gigt- eller rygsygdom i et år eller mere.
  • Have (eller have haft) kontakt med flere behandlere i sundhedsvæsenet, f.eks. læge og fysioterapeut.
  • Være minimum 18 år gammel.

Hvis du har lyst til at være med, så skriv eller ring til Helle Max Martin fra VIVE på hemm@vive.dk eller tlf. 33 48 08 42. Helle sammensætter workshoppene, så der er deltagere af forskellig køn og alder fra hele landet. VIVE kan derfor ikke garantere alle interesserede en plads på workshoppene.

Resultaterne fra de to workshops vil indgå i en større rapport, som vi bl.a. offentliggør her på Gigtforeningens hjemmeside. Alle input videreformidles kun i anonymiseret form. Det er VIVE, der afholder de to workshops – og VIVE, der er ansvarlige for behandling af oplysninger.

Læs mere om VIVEs behandling af data

Publiceret 06.04.2022