Gå til lægen hjemmefra

Nu kan du konsultere din praktiserende læge via din mobil eller tablet. Med appen "Min Læge" kan du og din læge holde videokonsultationer uden at udsætte jer selv eller andre for smitte med coronavirus.

Hidtil har du kunnet skrive korte mails, forny recepter, bestille tider og holde styr på aftaler hos din læge via ”Min læge”-appen. Det nye er, at appen har fået en knap, der giver mulighed for at gennemføre videokonsultationer efter forudgående aftale med lægen.

Også på længere sigt – når coronakrisen er stilnet af – kan muligheden for videokonsultationer være et godt og praktisk alternativ, hvis du har brug for at tale med din læge, men gerne vil undgå besværet med transport – og spildtiden i venteværelset. Det kan være, du har spørgsmål til din behandling, et sår, som ikke vil hele eller symptomer som f.eks. feber eller andre tegn på infektion, som du kan vise og forklare via video, og som ikke kræver, at lægen undersøger dig fysisk.

Det er frivilligt, om din læge vil åbne for videokonsultationer, men det forventes, at rigtig mange vil gøre brug af muligheden.

Publiceret 03.04.2020