Coronavirus: Sundhedsstyrelsen svarer på dine spørgsmål om genåbningen

Er du i tvivl om, hvordan du skal forholde dig til afstand, job, værnemidler og samvær med venner og familie? På onsdag kl. 11 kan du stille dine spørgsmål til genåbningen til Camilla Rathcke, Centerchef hos Sundhedsstyrelsen, i en direkte Facebook-Live på Gigtforeningens Facebook.

Er du, som mange andre gigtpatienter, også i tvivl om, hvordan du skal forholde dig til genåbningen? Det er helt forståeligt. For skiftende retningslinjer og anbefalinger har gjort det svært at finde rundt for patienter i risikogruppen.

Mange har henvendt sig til Gigtforeningens telefoniske rådgivning, der onsdag suppleres med en Facebook-live. Her har Camilla Rathcke, centerchef Sundhedsstyrelsen, lovet at besvare så mange spørgsmål som muligt.

Det er rigtigt positivt, siger direktør i Gigtforeningen, Mette Bryde Lind:

"Vi er meget glade for, at Camilla Rathcke har sagt ja til at deltage på Gigtforeningens Facebook. Mange gigtpatienter oplever, at det er svært at finde rundt i anbefalinger til for eksempel, hvor stor afstanden til andre skal være, hvilke sociale begrænsninger man bør have, og hvordan man håndterer transport- og jobsituationer. Det håber jeg, Camilla kan hjælpe med at besvare på onsdag."

Arrangementet finder sted på Gigtforeningens Facebook-side onsdag den 20. maj kl. 11-12.

Du kan på forhånd gå ind og tilmelde dig som deltager. Ligesom du kan stille spørgsmål på forhånd og på den måde øge chancen for at få en besvarelse.

Læs også vores side med spørgsmål og svar om coronavirus

Publiceret 18.05.2020