Kom og hør, hvordan du opretter et testamente

Har du tænkt over, hvad du gerne vil give videre, når du ikke er her mere? Kom og få gode råd og vejledning fra en advokat, når Det Gode Testamente inviterer på en kop kaffe og en god snak.

Fredag den 13. september er det International Testamentedag. Her kan du kl. 15.00-17.00 kigge forbi Roskilde, Aarhus eller Odense, hvor Det Gode Testamente står klar til at give dig gratis rådgivning om, hvordan du opretter et testamente.

Det Gode Testamente er en organisation bestående af Gigtforeningen og 34 andre velgørende organisationer. Sammen hjælper og støtter vi dig, der overvejer at testamentere til velgørenhed.

I alle tre byer kan du møde en advokat, der vil svare på dine spørgsmål og give dig gode råd, imens du nyder en kop kaffe. Og du kan også høre om, hvordan du kan testamentere til velgørende formål.

Send en hilsen til de kommende generationer

På dagen har du også mulighed for at gemme en personlig hilsen, et livsmotto eller en lille ejendel i en tidskapsel. Alle tidskapslerne vil blive gemt og opbevaret på et arkiv i de tre byer, så kommende generationer kan åbne dem igen og lade sig inspirere om 100 år.

Praktisk information

Mød os fredag den 13. september kl. 15.00-17.00 her:

• Roskilde: Stændertorvet
  • Aarhus: Skt. Knuds Torv
  • Odense: Vestergade ved Ove Sprogøes Plads

Arrangementet er gratis og kræver ingen tilmelding.

Gigtforeningen er en del af Det Gode Testamente – et samarbejde mellem 31 velgørende organisationer i Danmark. Formålet med initiativet er blandt andet at oplyse danskerne om, hvorfor det er en god ide at nedfælde sin sidste vilje i et testamente, at slå fast, at det hverken er dyrt eller besværligt – og at informere om de forskellige muligheder, der findes for at betænke en velgørende organisation i sit testamente.

Læs mere på www.detgodetestamente.dk

Publiceret 10.09.2019