Kom og få den nyeste viden om kroniske smerter og arbejdsliv

Er dit arbejdsliv udfordret på grund af smerter i led, ryg og muskler? Få den nyeste viden om kroniske smerter og gode råd til at mestre dem, når Gigtforeningen inviterer til borgermøder om smerter og arbejdsliv i Vordingborg den 29. oktober (afholdt) og i Esbjerg den 27. november. Tilmeld dig allerede i dag!

Omkring hver femte voksen i Danmark har kroniske smerter i led, ryg og muskler, og den hyppigste årsag er gigt. Det kan udfordre hverdagslivet med familie, arbejde og fritidsaktiviteter – men her kan den rigtige behandling, træning og smertemestring hjælpe.

På Gigtforeningens borgermøder vil du blive opdateret om den nyeste forskning inden for behandling, forebyggelse og de psykologiske faktorer ved kroniske smerter og arbejdsliv. Der vil også være mulighed for at stille spørgsmål til eksperterne.

Mød eksperterne

Ved borgermøderne vil du møde fire eksperter, der vil gennemgå den nyeste viden om kroniske smerter og arbejdsliv. Gigtforeningens direktør Mette Bryde Lind afslutter borgermøderne.

Se program og tilmeld dig Gigtforeningens borgermøder

Bemærk, der er begrænset antal pladser, så tilmeld dig allerede i dag!

Mandag den 29. oktober i Vordingborg på Vordingborg Uddannelsescenter, Teatersalen (afholdt)

Tirsdag den 27. november i Esbjerg på Rybners Gymnasium

Kort om smerter

• Hver 5. voksen i Danmark lever med kroniske smerter, hvor den hyppigste årsag er sygdom/problemer i led, ryg og muskler.
  • Hver 4. voksen med konstateret gigt oplever, at deres egen læge har svært ved at forstå deres smerter.
  • Hver 5. voksen med konstateret gigt føler sig isoleret pga smerter.
  • Hver 3. voksen med konstateret gigt skjuler deres smerter for omverdenen.
  • Den hyppigste årsag til smerter er sygdom/problemer i led, ryg og muskler.
  • Alt tyder på, at antallet af danskere med sygdomme og kroniske smerter i led, ryg og muskler vil stige i fremtiden.
Publiceret 24.08.2018