Hvem står du op for til husstandsindsamlingen?

Gigt og sclerose kan ramme os alle. I dag lever mere end 700.000 med en konstateret sclerose- eller gigtsygdom. Søndag den 10. september samler Gigtforeningen og Scleroseforeningen penge ind til forskning.

Indsamlingen har overskriften ”Jeg står op for…” – nogle står op for en mor, en bror eller en veninde. Andre står op forskningen. Sammen står vi op for alle dem, der lever med en sclerose- eller gigtsygdom. Se mere i filmen herunder.

”Heldigvis er der de seneste år sket rigtig meget med behandlingen af både sclerose og gigt. Det kan vi takke forskningen for. Men der er stadig mange ubesvarede spørgsmål om de to sygdomme, der kan ramme os alle. Det er baggrunden for, at vi samler penge ind til yderligere forskning i de to sygdomme, når vi sammen banker på dørene i region Hovedstaden og Region Midtjylland den 10. september”, siger Klaus Høm, direktør i Scleroseforeningen.

"Vi håber, at fremtidens forskning kan finde behandlinger, der kan kurere gigt og sclerose. Derfor håber vi også at mange vil bakke op om indsamlingen den 10. september, så vi kan gøre en forskel, for de mange mennesker der lever med de to sygdomme”, siger Mette Bryde Lind, direktør i Gigtforeningen.

Vil du være med?

Meld dig som indsamler og vælg din rute

Publiceret 16.08.2017