Har du lyst til at arrangere aktiviteter i dit område?

Synes du, at der mangler aktiviteter i dit område, og har du idéer til, hvad det skal være? Så er det måske som frivillig i Gigtforeningen, du skal arrangere dem.

Du kan også være med

Gigtforeningen har mere end 1.000 frivillige, der hver eneste dag bruger tid som frivillige, hvor de kommer med idéer, planlægger aktiviteter eller bare mødes for at træne eller have det hyggeligt sammen. Rudersdal lokalgruppe fra Gigtforeningens Hovedstad-Nord-kreds ville gerne vise i en film, hvor mange muligheder du har som frivillig i Gigtforeningen for at beskæftige dig med præcis dét, du har lyst til. Filmen er netop blevet kåret som den bedste film om frivillighed i foreninger i Rudersdal Kommune.

"Har du tid og lyst til at planlægge aktiviteter for andre, kan du som frivillig i Gigtforeningen få indflydelse på arbejdet i din by eller dit område. Du er med til at gøre en forskel for mennesker med gigt," fortæller Anders Reitov, der er frivilligkonsulent i Gigtforeningen.

Du kan planlægge aktiviteter som frivillig

Er der et bestemt foredrag, en udflugt eller event, som du brænder for at gøre til virkelighed der, hvor du bor? Så skal du blive en del af det lokale arbejde, hvor du kan være med til at arrangere og afvikle spændende møder og aktiviteter.

"Det kan for eksempel være motionsaktiviteter, sociale arrangementer, foredrag med førende gigtforskere, dygtige behandlere samt kendte mennesker, der fortæller deres personlige historie om livet med gigt. Der er mange muligheder," siger Anders Reitov.

Du behøver ikke selv at have gigt for at være frivillig. Der er plads til alle i fællesskabet, og vi bakker dig op, så du føler dig rustet til de forskellige opgaver.

Vil du gerne høre mere om at være frivillig i Gigtforeningen?

Find og kontakt din lokale kreds

Publiceret 24.08.2017