Handelsbetingelser ved køb af medlemskaber og varer hos Gigtforeningen

Når du melder dig ind eller foretager et køb hos:

Gigtforeningen
Gentoftegade 118
2820 Gentofte
info@gigtforeningen.dk
cvr: 42061611

vil du modtage en ordrebekræftelse, der oplyser om antal og art af den vare, du har bestilt, eller det type medlemskab, du har bestilt. Af ordrebekræftelsen vil den samlede pris alt inklusive ligeledes fremgå.

Medlemskab og bidrag til Gigtforeningen

Der er ingen fortrydelsesret ved køb af medlemskab og på et indbetalt bidrag.

Køb af varer

Betaling

I Gigtforeningens webshop kan du betale med Dankort og internationale kreditkort. Alle priser på varer og fragt er inklusive moms.

Det er ikke muligt at få tilsendt girokort, når du bestiller varer i Gigtforeningens webshop. Ønsker du at købe varer og betale med girokort, kan du kontakte os på tlf. 39 77 80 10, i tidsrummet mandag-torsdag kl. 9-16, fredag kl. 10-15.

Der tages forbehold for prisændringer, idet de anførte priser gælder, så længe lager haves.

Beløbet for den vare, som du har bestilt, bliver først trukket på dit betalingskort, når varen er afsendt fra Gigtforeningen.

Dette websted anvender DIBS. Betaling med kort her er derfor sikkert og godkendt af Nets.

Levering

Alle bestillinger leveres med PostNord. Varerne afsendes i løbet af 1-3 hverdage, efter at vi har modtaget din bestilling. Du kan forvente at få varerne leveret 1-4 hverdage herefter. Du vil typisk få din vare leveret 4-6 dage efter bestilling, med mindre andet er angivet.

Oplyst afsendelsestidspunkt er vejledende, og Gigtforeningen tager forbehold for udsolgte varer.

Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.

Fragt

Gigtforeningen sender alle breve og pakker med Post Danmark. Varer leveret på din adresse eller i PostDanmark pakkeshop koster fra 9 kr. alt efter størrelse og vægt. Fragtprisen fremgår af din indkøbskurv og din ordrebekræftelse. Fragtpriser er baseret på Post Danmarks takster.

Hvis du vælger levering til Post Danmark Pakkeshop, får du automatisk besked om, at pakken er leveret. Du modtager beskeden på den mail eller det telefonnummer, du indtaster ved bestillingen.

I stedet for at bestille varer i webshoppen kan du også købe varer ved personligt at henvende dig i Gigtforeningen, Gentoftegade 118, 2920 Gentofte. Her får du naturligvis varerne fragtfrit.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret på alle varer fra den dag, du modtager varen. Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du give os en utvetydig meddelelse herom. Du kan udfylde denne formular eller sende en mail til os på webshop@gigtforeningen.dk.

Varen skal være afsendt inden 14 dage, og du har pligt til at returnere varen i væsentligt samme stand og mængde, som den oprindelig er modtaget, meget gerne i originalemballagen.

På eventuelle lyd- eller billedoptagelser (cd'er, film, dvd etc.) må du ikke bryde forseglingen. Hvis du bryder forseglingen, kan du ikke fortryde købet.

Produkter til intim brug vil ligeledes blive leveret i forseglet emballage. Af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager, er disse varer ikke egnet til at blive returneret. Hvis du bryder forseglingen af disse varer, bortfalder fortrydelsesretten.

Ligeledes skal varer være ubrugte, hvis det er åbenbart, at ibrugtagning forringer varens værdi. Det gælder f.eks.- vores puder, håndklæder og t-shirts. Du må prøve puderne med et betræk på, men du må ikke sove med dem. Hvis du har sovet med puden, kan den ikke sælges til en anden og er derfor værdiløs. Du vil derfor ikke kunne få dine penge tilbage.

Du skal selv betale for returforsendelsen, og vi anbefaler, at varen sendes retur som pakke. Derved erstatter Post Danmark indholdets værdi, hvis den skulle bortkomme.

Varen skal returneres til:

Gigtforeningen
Gentoftegade 118
2820 Gentofte

Ønsker du pengene retur, vil det lette vores ekspedition, hvis du samtidig med opgivelsen af dit navn og adresse sender følgende oplysninger om dit pengeinstitut:

Bankens navn
Registreringsnummer (4 cifre)
Kontonummer (10 cifre)

Reklamation

Du er som forbruger omfattet af købelovens beskyttelsesregler, hvilket blandt andet betyder, at du har 2 års reklamationsret ved fejl eller mangler på den vare, som du har købt. Hvis varen er mangelfuld, det vil sige, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af varen, kan du vælge at få den ombyttet eller få pengene tilbage.

En ombytning forudsætter, at varen ikke er udsolgt.

Reklamationen skal fremsættes inden rimelig tid, efter at manglen er konstateret, og du bedes kontakte Gigtforeningens medlemsservice direkte på telefonnummer 39 77 80 10 (mandag-torsdag kl. 9-16, fredag 10-15). Du skal oplyse ordrenummer.

Du kan også skrive en mail til webshop@gigtforeningen.dk.

Oplysning om øvrige klagemuligheder

En klage over en vare købt hos Gigtforeningen kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives på klageportalen

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse webshop@gigtforeningen.dk

Information on options for alternative dispute resolution

If you wish to complain about a product purchased from us, you may apply for dispute resolution with: Center for Klageløsning (Centre for Complaint Resolution) under the Danish Competition and Consumer Authority Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Denmark. You can file a complaint via www.forbrug.dk

You can also use the European Commission's Online Dispute Resolution platform to file a complaint. This is especially relevant if you are a consumer resident outside Denmark, in another EU member state. File your complaint via the platform

When filing a complaint, you must state our email address webshop@gigtforeningen.dk

Produktansvar

Lovgivningens præceptive regler om produktansvar for producenter finder tilsvarende anvendelse i forholdet til Gigtforeningen.

Gigtforeningens almindelige brugerbetingelser

Gigtforeningens behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med god databehandlingsskik og gældende lovgivning.

Senest opdateret 18.04.2017