Nyt træningstilbud i naturen

Holder du af at være i naturen, og har du lyst til at blive en del af et inspirerende fælleskab? Så skal du deltage i naturtræning, som er Gigtforeningens nye træningstilbud til dig med gigt. Naturtræning har fokus på både bevægelse, fællesskab og gode oplevelser og træningen er tilpasset, så alle kan være med! Naturtræning stimulerer bevægelsesglæde, puls, fysisk træning og balance. Desuden er der fokus på mentalt velvære og alle sanser aktiveres undervejs i den udendørs træning. Gennem aktiviteter og leg på et hold, oplever du at blive en del af et fællesskab. Og der er altid plads til et godt grin undervejs!

Tilmeld dig

Alle kan være med

Når du deltager i naturtræning, mødes du med et hold på 15 mennesker, og en frivillig naturtræner, der introducerer dagens aktiviteter. Naturtræningen er altid tilpasset, så alle kan være med uden stress og præstationsangst. Samtidig bliver du en del af et fællesskab, som både motiverer og forstår dig.

Naturen som træningsrum

Naturtræning bruger naturen som træningsrum, så der er højt til loftet og mulighed for individuelle niveauer. Al forskning viser, at det at færdes i naturen modvirker stress og depression, så du bliver simpelthen i bedre humør og vil forlade træningen med et smil på læben.

Fysisk og mentalt velvære gennem naturtræning

Hvilken effekt har træning i naturen for mennesker med gigt, og hvad betyder det for deltagernes fysiske og mentale velvære? Det vil forskere fra PROgrez, ved Slagelse Sygehus, undersøge. Når du tilmelder dig et hold, accepterer du samtidig, at vi sender dig nogle spørgsmål, som forskerne bruger til at undersøge effekten af træningen. Du får en mail med et spørgeskema, både før du starter på et hold og når holdet slutter. Det er frivilligt, om du vil deltage i undersøgelsen. Vi er dog utrolig glade for, hvis du har lyst til at deltage, og dermed hjælpe med at skabe vigtig viden om et godt liv med gigt.

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os og høre nærmere. Send en mail til natur@gigtforeningen.dk eller ring til Helle Meinhardt på telefon 39 77 80 12.

Naturtræning er lavet i partnerskab med DGI Østjylland og PROgrez. Projektet er støttet af Trygfonden.