Foredrag: Smertebehandling ved gigt v. professor Kristian Stengaard-Pedersen

Ikke-medlem: 80 kr.
Tilmelding:

Senest den 15.oktober 2021
 til Kirsten Skyum ml. kl. 14-18, tlf. 25 86 42 08, kirstenskyum@hotmail.dk, Kurt Baumgartner, tlf. 30 51 87 86, kbaumgartner@outlook.dk

Arrangør: Sønderjyllandskreds

Lever du med daglige smerter på grund af gigtsygdom? Så kom og hør med når Professor Kristian Stengaard-Pedersens meget levende gennemgang af smertesystemet og forskellige metoder til behandling af smerter.

Smertelindrende medicin mod gigtsmerter:
Smerter er fællesnævneren for de fleste gigtsygdomme. Professoren vil fortælle om effekt og bivirkninger ved smertelindrende medicin ved bl.a. artrose (slidgigt) og inflammatoriske gigtsygdomme som f.eks. kronisk leddegigt. Han vil også gøre dig klogere på en række smertestillende  lægemidler som Paracetamol, ibuprofen, Morfin, lokal behandling med binyrebarkhormon m.v.
Anden smertebehandling ved gigtsygdom

Hør også om effekten af andre typer smertebehandling, som psykoterapi, hypnose, akupunktur, kiropraktik m.m. ved akutte og kroniske smertetilstande i led, ryg og muskler. Der bliver gode muligheder for at stille spørgsmål.

I samarbejde med GOK Sønderborg

• Drikkevarer kan købes