MCTD - forårsmøde Et helt liv med sygdom

Ikke-medlem: 100 kr.
Tilmelding:

Senest d.4. august 2020 til mctd@valmue.dk eller Lene Wolfsberg tlf. 40408303

Betaling ved tilmelding på kontonr. 4316-11244238  eller mobilpay på nr. 23280449

Arrangør: Diagnosenetværk - MCTD

Kom og mød andre med MCTD, hør et spændende oplæg og del viden og erfaringer.
En kronisk sygdom kan ses som en ubuden gæst, der er trådt ind i ens liv og som er kommet for at blive.
Spørgsmålet er, hvorledes man håndterer en sådan gæst. En kronisk sygdom har nemlig en stor indflydelse på, hvad vi føler, hvad vi tænker og hvordan vi handler.  Man bliver bekymret for, hvad der kommer til at ske i fremtiden, hvordan sygdommen vil opføre sig og bekymret for, hvordan man nu kan lave planer i sit liv.
Endvidere kæmper man ofte for at holde fast i det, man kunne før, sygdommen blev en del af ens liv.

Psykolog Birgitte Bentsen vil give os en forståelse af det psykiske pres, der er forbundet med at være kronisk syg. Hun sætter fokus på, hvorledes man kan vælge et liv, der ikke er defineret af sygdommen, men som er defineret ud fra, hvad der fungerer og hvad der er værdifuldt for en.
Birgitte Bentsen er forfatter til bogen « Et helt liv med sygdom «  Hun har gennem bogen, som er baseret på ACT (Acceptance and Commitment Therapy) og klienters erfaringer skabt en guide til, hvordan man kan leve et liv fyldt med livslyst, mening og formål og samtidigt tillade sygdommen at være en del af livet.

• Arrangementet slutter kl. 16.30