Foredrag om Urinsyregigt og podagra – årsager, symptomer og behandling

Pris: Medlem: 60 kr.
Ikke-medlem: 90 kr.
Tilmelding:

Tilmelding senest den 07. okt. på tlf./Sms 93 20 77 78gigtforeningen.thymors@gmail.com

Arrangør: Thy-Morsø-kreds

Kom og vær med når Melanie Morilon holder foredrag om den hyppigste inflammatoriske gigtform - urinsyregigt.

På latin kaldes sygdommen artritis urica og er også kendt under navnet podagra, som er betegnelsen for urinsyregigt i storetåen.

Urinsyregigt er den mest udbredte inflammatoriske gigtsygdom, der findes, og flere og flere får den. Det skyldes blandt andet vores livsstil, den stigende levealder og brug af vanddrivende medicin.

Tidligere var det næsten kun mænd, der fik sygdommen, men også det er begyndt at ændre sig.
I modsætning til mange andre gigtsygdomme kender man årsagen til urinsyregigt. Det betyder, at du kan få en effektiv behandling, som består af forebyggende medicin og eventuelt også visse ændringer af din livsstil. I foredraget kommer vi ind på årsager til sygdommen, behandling og kostens indvirken på sygdommen.

Melanie Morillon er Overlæge med Medicinsk afdeling, reumatologisk sektion, Odense universitetshospital Svendborg og er ved at færdiggære sin Phd. indenfor urinsyregigt.
Der vil være rig mulighed for at stille spørgsmål. Vel mødt!

• Der serveres rullepølsemad og kaffe og te i pausen.