Foredrag: Smerter efter operation ved lektor Kristian Kjær Petersen

Pris: Medlem: 50 kr.
Ikke-medlem: 75 kr.
Tilmelding:

Senest den 4.oktober til Lillian Kammersgaard tlf. 86 48 19 59, e-mail: lilliankammersgaard55@msn.com

Arrangør: Randers-Djursland-kreds

Har du stadig smerter efter din operation? Så kom til foredrag med lektor Kristian K. Petersen. Han vil beskrive tre forskellige dele af nervesystemet.

1. det perifere f.eks. artrose ramte led og det spinale. 2.rygmaven og 3. hjernen. Han vil forklare hvordan man kan måle på disse tre dele af systemet. Ligeledes fortæller han hvordan man bruge disse målinger til at udpege potentielle risikoer for patienter for vedvarende smerter efter operation. Der findes desværre ingen behandling som kan forbygge vedvarende smerter efter operation, men Kristian K. Petersen vil til slut forklarer hvilke tiltag der arbejdes på for at finde en sådan mulig behandling. Foredraget bliver i en afslappet tone og der gøres plads til masser af spørgsmål.

Mere om foredragsholderen: Kristian Kjær er uddannet Sundhedsteknolog og har skrevet en ph.d. om, hvorfor patienter med slidgigt får kroniske smerter efter operation med kunstigt knæled. Er nu ansat som lektor ved Institut for Medicin og Sundhedsteknologi på Aalborg Universitet

• Der er p. muligheder i P-huset Fischersgade 26 kort gå afstand.
  • Kaffe, te og kage købes i pausen.
  • Arrangementet slutter kl. 21.00.