Foredrag om gigt og øjenproblemer

Dato/tid: 07.10.2021 kl. 17:00
Sted: Aarhus Universitetshospital Skejby
Palle Juul-Jensens Boulevard 167
8200 Aarhus N
Pris: Gratis
Tilmelding:

gigtaarhuskredsen@gmail.com eller 24 98 2020

Arrangør: Aarhuskreds

Kom og hør med, når afdelingslæge Kåre Ørts Clemmensen fortæller om gigt og øjenproblemer.

Nogle mennesker med gigt oplever, at gigten kan påvirke øjnene, af og til med slemme konsekvenser. Det kan dreje sig om personer, der rammes af regnbuehindebetændelse, mennesker, der får binyrebarkhormon, og hvad det kan føre til af diabetes og øjenkomplikationer. Det kan også være stær, der kan være relateret til gigt.

Det har vi inviteret afdelingslæge og leder af Uveit Teamet på Skejby Sygehus, Kåre Ørts Clemmensen, til at fortælle om. Kåre vil dog også kunne svare på spørgsmål om andre øjenproblemer.

Uveitis er fællesbetegnelsen for en betændelsesreaktion i øjets regnbuehinde og åre hinde (øjets uvea).

Vi er inviteret til at besøge øjenafdelingen på Skejby Sygehus. Her vil vi blive vist rundt i de områder, vi normalt ikke ser, når vi kommer som patient. Der er plads til 50 deltagere. De vil blive fordelt efter først-til-mølle princippet.

Sådan finder du det:

Gå til indgang J (lige ved p-huset og skadestuen). Tag trappen eller en elevator ned til plan 1. Der ligger Universitetstorvet, hvor konferencelokale J 112-116 ligger.

Vi skal nok stå og tage imod dig, hvis du ikke er kendt på Skejby.

Der er en parkeringsplads lige til højre for indgang J.

Foredraget slutter kl. 19.00