"Kend din SLE/lupus" – kursus for dig med gigtsygdommen SLE/lupus

At leve med SLE/lupus kan være en stor udfordring, uanset om du lige har fået diagnosen eller har levet med sygdommen i nogle år. SLE/lupus kan nemlig have mange ansigter, og følgerne af både sygdommen og behandling kan være en ordentlig mundfuld. Derfor afholder Gigtforeningen i efteråret i samarbejde med SLE/lupus-diagnosenetværket kurset "Kend din SLE/lupus.

Det får du ud af kurset

Det er kursets ønske at give dig den bedste værktøjskasse til håndtering af smerter og til, at du passer bedst muligt på dig selv. Derfor er det vigtigt med viden om lægelig behandling og andre tiltag, der kan gøre din hverdag lettere.

Kend din SLE/lupus, som består af fire moduler, afholdes i Odense/Middelfart fra den 14. september til den 26. oktober 2019. Modulerne har forskellige temaer, hvor du får den viden, du har brug for.

Viden og værktøjer fra førende eksperter

Undervejs i forløbet vil du møde en reumatolog, reumatologisk sygeplejerske, fysioterapeut, psykolog, ergoterapeut og socialrådgiver. Desuden vil der gennem hele kurset deltage to medlemmer fra SLE/Lupus-diagnoseneværket.

Dine pårørende er velkommen til at deltage ved første og sidste modul.

Tilmelding, pris og sted

Find alle oplysninger om kurset i invitationen (pdf)

Vi glæder os til at møde dig.

Senest opdateret 01.07.2019