Pauseboogie – simple øvelser, der styrker og lindrer din ømme krop

Døjer du også med ømme skuldre, hold i nakken eller ondt i ryggen – og vil du gerne have lidt mere bevægelse ind i din hverdag? Brug vores simple Pauseboogie-øvelser, så er du godt på vej til at forebygge eller lindre generne.

Vi skal alle bevæge os noget mere – sådan lød budskabet, da Gigtforeningen for nogle år siden lancerede ”Pauseboogie”. For kroppen er ikke skabt til mange timers stillesiddende arbejde hver dag – efterfulgt af lange aftener på sofaen foran fjernsynet. Ømhed, smerter, knirken i nakke, skuldre, knæ eller ryg er kroppens signal om, at grænsen er nået.

Pauseboogie er oplagt for dig, der tilbringer det meste af dagen i siddende stilling. En stribe simple øvelser, som du kan bruge i dagens små pauser til at få styrket kroppen og lindret ømme muskler og led.

Afspil filmen ovenfor og se pilates-instruktør Hanna Dalsgard og koreograf og danser Toniah Pedersen præsentere Pauseboogie.

Se Pauseboogie på Youtube

Der er i alt 30 øvelser for hele kroppen, blandt andet for nakke, skuldre, ryg og knæ.

Besøg Gigtforeningens kanal på YouTube og se alle øvelserne

Pauseboogie var også som app

Tidligere kunne Pauseboogie-app’en downloades til forskellige smartphones og pc. Det kan man desværre ikke mere, da apps’ene ikke længere bliver opdateret.

Senest opdateret 06.06.2023