Gigtforeningen udpeger Martin Bøge Mikkelsen som bestyrelsesformand

Martin Bøge Mikkelsen er udpeget som ny formand for Gigtforeningens bestyrelse. Det skete den 24. maj i forbindelse med foreningens årlige repræsentantskabsmøde.

Martin Bøge Mikkelsen som ny bestyrelsesformand
Martin Bøge Mikkelsen har en lang karriere som topleder i en række store danske og internationale virksomheder bag sig – herunder bl.a. som koncerndirektør i Tryg.

I dag arbejder han som professionelt bestyrelsesmedlem, investor og rådgiver. Han ser frem til at fortsætte og udvikle foreningen til gavn for de mere end 700.000 danskere med gigt:

"Gigtsygdomme er indgribende – både for de mennesker, de rammer, og for vores samfund. Gigtforeningen er båret af et stærkt formål med en stærk strategi og klare værdier. Jeg glæder mig til – sammen med passionerede medarbejdere og den øvrige bestyrelse – at gøre en positiv forskel for sagen i de kommende år. Med fokus på forskning, forebyggende indsatser, relevante tilbud til nydiagnosticerede og partnerskaber med andre organisationer, der deler vores ambitioner om at forbedre livet for mennesker med gigt," siger Martin Bøge Mikkelsen.

Martin Bøge Mikkelsen afløser Ulrik Bülow, tidl. adm. direktør, Otto Mønsted A/S og Sonofon, på posten.

Publiceret 25.05.2023