AFLYST: MCTD - forårsmøde 'Et helt liv med sygdom'

Tilmelding:

Senest den 4. marts til MCTD@valmue.dk eller Lene Wolfsberg tlf. 40 40 83 03

Arrangør: Diagnosenetværk - MCTD

Aflyst på grund af corunavirus

Kom og mød andre med MCTD, hør et spændende oplæg og del viden og erfaringer.

Hvordan håndterer du sygdommen som en ubuden gæst?

En kronisk sygdom er en ubuden gæst, der er trådt ind i ens liv og som ikke forsvinder. Spørgsmålet er, hvordan du håndterer en sådan gæst?

En kronisk sygdom har stor indflydelse på, hvad du føler, hvad du tænker og hvordan du handler. Det giver bekymringer for fremtiden. For hvordan vil sygdommen opføre sig, og hvordan kan du lave planer for dit liv? Ofte kæmper man også for at holde fast i det, man kunne før, sygdommen blev en del af ens liv.

Psykolog Birgitte Bentsen vil give dig en forståelse af det psykiske pres, der er forbundet med at være kronisk syg. Hun sætter fokus på, hvordan du kan vælge et liv, der ikke defineres af sygdommen, men som er defineret ud fra, hvad der fungerer, og hvad der er værdifuldt for dig.

Mere om foredragsholderen

Birgitte Bentsen er forfatter til bogen "Et helt liv med sygdom". Hun har gennem bogen, som er baseret på ACT (Acceptance and Commitment Therapy)
og klientens erfaringer skabt en guide til, hvordan man kan leve et liv fyldt med livslyst, mening og formål og samtidig tillade sygdommen at være
en del af livet.