Gavebrev - 10-årig aftale om bidrag

Vil du gerne støtte gigtsagen på den lange bane? Så kan du lave en 10-årig gavebrevsaftale med Gigtforeningen. Du får skattefradrag for dit bidrag op til 15.000 kroner om året

Et gavebrev er en aftale med Gigtforeningen, hvor du vælger at støtte med et fast årligt bidrag i minimum 10 år. Tegner du et gavebrev til fordel for gigtsagen, hjælper du med at skabe et solidt fundament for planlægningen af de mange langsigtede indsatser, der ofte skal til - f.eks. på forskningsområdet.

Gavebrevsydelser er fradragsberettigede efter Ligningslovens § 12.
Find Ligningsloven på Retsinformation.dk

Giver du et beløb på maksimum 15.600 kroner om året i de 10 år, aftalen løber, kan du få fradrag for hele bidraget. Ellers kan fradraget højst udgøre 15 procent af din årsindkomst (personlig indkomst med tillæg af positiv kapitalindkomst).

Læs mere om gavebrev (pdf)

Sådan tegner du et gavebrev

Hvis du ønsker at oprette en gavebrevsaftale med Gigtforeningen, skal du udfylde en særlig blanket, som du kan downloade nedenfor.

Download blanket til oprettelse af gavebrevsaftale (pdf)

Vi sender også gerne en blanket med posten til dig. Ring og bestil den på telefon 39 77 80 10.

Når du har udfyldt og underskrevet blanketten, sender du den til Gigtforeningen, Gentoftegade 118, 2820 Gentofte. Herefter underskriver Gigtforeningens direktør blanketten, og vi sender en kopi retur til dig sammen med et girokort/en Betalingsservice-tilmelding.

Vil du vide mere?

Du er velkommen til at kontakte Gigtforeningens Rådgivning