Nu kan hele Danmark være med til at samle ind

"Vi rykker os for forskning" giver mulighed for, at alle, der bor uden for Region Hovedstaden og Region Midtjylland, også kan være med, når vi samler ind sammen med Scleroseforeningen søndag den 10. september. Meld jer sammen til jeres lokale kreds inden den 28. august.

Vi rykker for forskningen

Fyld en bil med 3-4 indsamlere uden for de to regioner og kør til et indsamlingssted i de to regioner, så byder vi på kørselstilskud og på sandwich og vand – og på muligheden for at være med til den festlige dag, hvor vi samler ind til forskning i gigt og sclerose. Den 10. september er dagen for den store fælles husstandsindsamling, hvor vi ligesom sidste år samler ind i Region Midtjylland og Region Hovedstaden til forskning i gigt og sclerose. Med dette nye initiativ forsøger vi at gøre dagen i år til én stor fælles indsamlingsdag for alle i Danmark, også dem, der bor uden for de to regioner.

Hele landet kan komme med

Scleroseforeningen og Gigtforeningen har i dag kun tilladelse til at samle ind i Region Hovedstaden og Midt, men på denne måde, kan alle være med. Og på denne måde kan vi lægge fundamentet for at udvide indsamlingen på sigt.

"Det betyder ufatteligt meget, at der er så mange indsamlere som muligt. Vores erfaring fra andre organisationer siger, at hver indsamler i gennemsnit samler 1000 kroner ind. Derfor vil det have stor betydning, at vi får flere indsamlere transporteret ind i de to regioner," siger kampagneleder Mai Thode.

Hvad skal du gøre?

Aktiviteten består i, at I samler så mange indsamlere som overhovedet muligt og koordinerer kørelejlighed til alle. Sammen kører I til et bestemt indsamlingssted og får udleveret jeres indsamlingsbøsser. Kontakt din lokale kreds inden den 28. august.

Vil du med?

Kontakt din kreds