Naturtræning – for mennesker med gigt

Bliv naturtræner!

Elsker du at bevæge dig i naturen, og har du lyst til at undervise på et hold? Så skal du blive naturtræner! Fokus i naturtræning er både bevægelse, velvære og fællesskab. Som naturtræner for mennesker med gigt lærer du, hvordan du kan give dit hold gode og sjove oplevelser med bevægelse i naturen. Du får 16 timers uddannelse, hvor fysioterapeuter klæder dig godt på - og giver masser af inspiration til aktiviteter. Som uddannet naturtræner er du klar til at starte hold. Du bestemmer selv, hvor og hvornår dit hold skal ligge, og Gigtforeningen finder deltagerne. Som naturtræner bliver du samtidig del af et forskningsprojekt, der skal undersøge, hvor meget effekt naturtræning har for mennesker med gigt.

Bliv klogere på uddannelsen som naturtræner

Bevægelse i det fri

Naturtræning har fokus på både bevægelse, fællesskab og gode oplevelser. Træningen bruges til at stimulere puls, balance, sanser, relationer og leg. Undervejs i træningen er der plads til den enkelte, og naturtræning er altid tilrettelagt, så alle kan være med. Gennem aktiviteter og lege vil du sammen med andre opleve at blive en del af et fællesskab, som forstår dig – og så er der altid plads til et godt grin undervejs.

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os og høre mere, hvis du er i tvivl om naturtræning er noget for dig.

Send en mail til natur@gigtforeningen.dk eller ring til projektleder, Mette Lundstrøm på telefon 39 77 80 88.

Naturtræning er lavet i partnerskab med DGI Østjylland og PROgrez. Projektet er støttet af Trygfonden.