Anmeldelser

Din anmeldelse

Kartoffelpakker i airfryer

Særudgave

Gigtforeningen har fået lov at bringe en opskrift fra Airfryer Grundbogen af Britt Andersen, som tidligere var førtidspensionist grundet hypermobilitet og operation for diskusprolapser. I dag lever hun af at lave airfryer-opskrifter.

De små, fine kartoffelpakker gør sig godt på ethvert bord og er altid et hit hos Britts gæster.

4 personer

Det skal du bruge

• 400 g små kartofler
  • 1 squash
  • 4 fed hvidløg
  • 8 cocktailtomater
  • 4 spsk. smør
  • 1 håndfuld friskhakket persille
  • Groft salt
  • Bagepapir
  • Snor, der kan tåle varme

Fremgangsmåde

1. Skrub kartoflerne godt, så skrællen er rengjort. Skær squashen i kvarte skiver og hvidløgsfeddene i grove skiver.
  2. Læg 4 store stykker bagepapir på køkkenbordet, og fordel kartoflerne på dem. Læg squashstykker og cocktailtomater ovenpå.
  3. Afslut med 1 spsk. smør, hvidløgsskiver og friskhakket persille på toppen af hver portion, og giv dem et godt drys salt.
  4. Saml pakkerne ved at holde de 4 hjørner af hvert stykke bagepapir sammen, og bind en snor omkring. Klip toppen af bagepapiret, så pakkerne ikke er for høje og rammer varmelegemet under tilberedning.
  5. Sæt kartoffelpakkerne i airfryeren og indstil den på 200 grader. Giv dem 30 minutter.
  6. Anret en kartoffelpakke på hver tallerken.

Tip fra Britt Andersen – også kaldet airfryer-dronningen

Man kan bruge andre grøntsager og krydderurter. Feta eller flødeost kan erstatte smørret.

Bliv klog på antiinflammatorisk kost og antiinflammatorisk livsstil

Senest opdateret 20.12.2023

Hvad synes du om opskriften?

Vi vil gerne høre, hvad du synes om opskriften. Skriv en kommentar – og måske har du et godt tip til andre, der vil prøve den? Bemærk, at din kommentar ikke besvares af Gigtforeningen.

Skriv kommentar

Navn skal udfyldes
Din kommentar skal udfyldes
Hak ved brugerbetingelser skal udfyldes