Søg et gratis ophold på Sano i Middelfart

Et legatophold på Sano for dig, der har en gigtsygdom og har behov for hjælp til at kunne leve i større balance med de udfordringer, den giver dig. Opholdet varer en uge. Her vil du i samarbejde med Sanos sundhedsfaglige personale få redskaber, som kan hjælpe dig med at nå dine mål.

Takket være en generøs arv til Sano Middelfart har vi fået mulighed for at tilbyde nogle gratis ophold på Gigtforeningens rehabiliteringscenter i Middelfart til dig, der har en eller flere gigtsygdomme, som påvirker din funktion i hverdagen. Du bliver indkvarteret på Sano og vil dagligt møde vores dygtige sundhedsfaglige personale, som hjælper dig med at komme i gang med den form for fysisk træning, der passer til dig. Du kan også deltage i forskellig slags undervisning, alt afhængig af dine behov.

Dele af dit ugeprogram vil være i fælleskab med andre, som du kan udveksle erfaringer med.

Hvem er det for?

• Du har en eller flere gigtsygdomme, der giver dig forskellige former for funktionsnedsættelse.
  • Du er selvhjulpen i dine daglige aktiviteter.

Sådan søger du

Når du opfylder alle krav, kan du søge om et legatophold. Kravene finder du i ansøgningsskemaet.

1. Udfyld ansøgningsskema
  2. Vedhæft dokumentation for sygdommen(e)
  3. Vedhæft kopi af årsopgørelse(r) og evt. andre bilag
  4. Send din ansøgning og bilag til Gigtforeningen senest den 1. marts 2022.

Fristen for at søge er tirsdag den 1. marts 2022. Alle ansøgere får svar midt i marts, om de har fået et legatophold eller ej.

Det får du

En legatuge på Sano er individuelt tilpasset dine mål, og aktiviteterne er tilrettelagt ud fra din funktionsevne. Desuden får du:

• 4 x 30 min. individuelle konsultationer hos sundhedsfagligt personale
  • 2 x undervisning
  • Daglig holdtræning på land eller i varmtvandsbassin
  • Ubegrænset selvtræning i Sanos træningsfaciliteter

Tid og sted

Opholdet varer en uge og er med fuld forplejning på Sano Middelfart:

Sano Middelfart
Adlerhusvej 28
5500 Middelfart

Vi afholder legatophold i:

• Uge 17 (25. april – 29. april 2022)
  • Uge 18 (2. maj – 6. maj 2022)

Du vælger selv, om du vil komme søndag aften eller mandag morgen. Opholdet slutter fredag eftermiddag.

Kontakt

Har du spørgsmål kan du kontakte Gigtforeningens legatafdeling på e-mail legat@gigtforeningen.dk eller tlf. 39 77 80 70 (mandag-fredag kl. 10-14).

Publiceret 03.01.2022