Indkøb, online-bestilling eller måltidskasser?

Det kan være lidt af en udfordring at sørge for, at du har de varer, du har brug for i det daglige. Turen hjem fra købmanden eller supermarkedet med tunge indkøbsnet kan gøre ondt og dræne dig for overskud resten af dagen. Her får du nogle gode råd til, hvordan du kan gøre det lettere.

Nogle dagligvarer er ekstra besværlige at transportere hjem – især hvis du ikke har bil. Der er også mange ting, som kan holde sig i lang tid, og som du ikke behøver slæbe hjem selv. Det kræver bare noget planlægning.

Få varerne bragt – eller bed en ven eller et familiemedlem om at hjælpe dig med store indkøb en gang eller to om måneden

Flere og flere supermarkeder tilbyder online bestilling af dagligvarer og leverer dem lige til døren. For at spare på gebyrerne, kan du vælge at købe stort ind et par gange om måneden – og i det daglige nøjes med at købe de ting, som ikke kan holde sig så længeting, som ikke kan holde sig.

Abonner på en måltidskasse

Måltidskasser fås efterhånden i mange afskygninger, prisklasser og størrelser. Du får varerne bragt lige til døren og slipper for indkøb – og for at tage stilling til, hvad du skal have til aftensmad hver eneste dag. Se en oversigt over måltidskasser i Danmark

Bær dine varer på ryggen – eller tril dem hjem

Du undgår nok ikke helt for en tur til købmanden, supermarkedet eller fiskehandleren engang imellem. Det kan være anstrengende og ubehageligt at bære varerne hjem i en plastikpose eller et indkøbsnet. Brug i stedet en rygsæk eller en vogn. Du kan med fordel vælge en vogn, du kan skubbe foran dig, hvis du har brug for let støtte når du går, eller hvis du har smerter i din ryg eller dine skuldre.

Senest opdateret 15.06.2023