Bevar motivationen i din træning

Vi kender det alle sammen. Nogle dage er der længere ned til træningscenteret, svømmehallen, badmintonklubben - eller bare ud til løbeskoene i entreen - end andre. Derfor sker det, at vi nogle dage springer motionen over. Og når det først er sket én gang, bliver det også lettere at gøre det næste gang. Og næste gang igen. Og før man ved af det, bliver det pludselig uoverskueligt at starte den gode træningsrutine op igen.

Hvis du nogensinde har oplevet det, så er du ikke alene. Det er nemlig en oplevelse, som langt de fleste andre også kan nikke genkendende til.

Så hvad gør man for at bevare motivationen? Er der tricks eller bestemte handlinger, som kan gøre det lettere?

Se med i videoerne herunder, hvor Trine Majlund Vestbo, fysioterapeut i Gigtforeningen, og Cecilia Munk, psykolog på Sano i Aarhus, guider dig igennem årsagerne til, at det kan være svært at bevare motivationen og giver dig gode råd til, hvordan du praktisk lykkes med det.

Har du spørgsmål til motivation og træning?

Trine Majlund Vestbo er Gigtforeningens fysioterapeut - og hun er en del af Rådgivningen. Det betyder, at hun sidder klar til at hjælpe og vejlede dig, når du har spørgsmål om alt fra træning og øvelser til motivation og genoptræning.

Gigtforeningens Rådgivning er et medlemstilbud. Det betyder, at du skal være medlem for at kunne gøre brug af Rådgivningen. Når du er medlem, har du direkte og ubegrænset adgang til en sygeplejerske, en fysioterapeut, to socialrådgivere, en kostvejleder, en ergoterapeut, en reumatolog og en advokat.

Bliv medlem her.