Godt arbejdsliv med gigt

Hvis du er landet på siden her, fordi du er bekymret for, hvad gigten kommer til at betyde for dit arbejdsliv, skal du vide, at de fleste mennesker med gigt, godt kan fortsætte med at arbejde.

Nogle kan fortsætte helt, som de plejer, mens andre vil være nødt til at tilpasse arbejdslivet. Heldigvis findes der ordninger, der er til for at hjælpe dig med enten at bevare tilknytningen til arbejdsmarkedet men også til at forlade det, hvis det er den bedste løsning for dig.

Per: "Tal om det, der er svært"

Som smed er kroppen det primære arbejdsredskab. Da gigten ramte Per, vidste han, at det ville kræve ændringer og fleksibilitet for både ham og hans arbejdsgiver, hvis han skulle kunne fortsætte.

Få vejledning og hjælp af vores socialrådgivere

Som medlem af Gigtforeningen kan du gratis kontakte vores socialrådgivere Helga og Nebojsa, der sidder klar til at give dig konkret vejledning og hjælp i forhold til din situation.

Bliv medlem af Gigtforeningen