Sådan støtter Gigtforeningen dansk gigtforskning

Gigtforeningen støtter hvert år dansk gigtforskning af høj kvalitet med 12-15 millioner kroner.  Det er vi stolte af, men der er stadig lang vej.

For forskning, der skaber forandring, tager tid og koster mange penge. Derfor kan vi ikke gøre det alene - vi har brug for din og andres støtte, så vi kan sikre, at den livsvigtige forskning i gigt fortsat drives fremad. Sammen kan vi forbedre livet for tusinder af mennesker med gigt.

Giv dit bidrag til fremskridt i forskningen

Her kan du læse om, hvilke forskningsprojekter vi støtter, og hvordan vi vælger dem ud. Læs også med, når forskere fortæller om deres projekter, hypoteser og perspektiverne i, hvordan den nye viden kan komme til gavn for mennesker med gigt.

Forskere fortæller om deres igangværende projekter

Et bedre liv for mennesker med lupus

Malte Lund Adamsen er optaget af, hvordan mennesker med SLE/lupus kan få et bedre liv. Med støtte fra Gigtforeningen undersøger Malte, om fysisk aktivitet kan hjælpe på den udmattende træthed - fatigue - som påvirker rigtig mange lupuspatienters hverdag. Se og lyt med her.