Mindfulness øvelser - få større ro og livsglæde med meditation

Medlemspris81 kr.

Pris96 kr.

Mindfulness meditation - cd

Tilbud! Du sparer 25 pct.
Førpris for medlemmer: 108 kr.
Førpris for ikke-medlemmer: 128 kr.

Nu kan du prøve kræfter med mindfulness og meditation med Gigtforeningens cd.
Mindfulness meditation øger din evne til at fokusere din opmærksomhed og få mere ud af livet.

Større livsglæde, mere overblik, færre smerter eller et andet syn på de smerter, du har. Det er nogle af de gevinster mindfulness kan give dig.

Mindfulness handler bl.a. om at være tilstede i nuet. mindfulness kan give os et andet syn på os selv og de udfordringer, vi møder. Mindfulness handler også om, at få kontakt til kroppen og dens signaler på en ny måde, bl.a. gennem åndedrætsøvelser.

Mindfulness giver højere livskvalitet

Mindfulness meditation er en behandlingsmetode, som i stigende grad bliver brugt til mennesker med kroniske sygdomme og smerter. Men du kan få lige så meget ud af mindfulness, hvis du ikke har nogen smerter eller sygdomme. Forskning har vist, at daglig mindfulness meditation kan mindske fysiske og psykiske symptomer og øge livskvaliteten.

Mindfulness meditation kan bruges af alle

Der er ikke tale om fysiske øvelser. mindfulness meditation foregår ved, at du ligger eller sidder i en for dig behagelig stilling, gerne med lukkede øjne. Herefter vil Cd´en guide dig gennem enkle ”tanke” øvelser (meditationer), hvor du f.eks. bliver bedt om at fokusere på bestemte dele af din krop, og hvordan den føles, eller på dit åndedræt.

Cd'en indeholder instruktioner og 6 guidede meditationsøvelser, som træner din evne til at være bevidst nærværende. Øvelserne er anvendelige for alle. Øvelserne varer fra tre minutter til 27 minutter, så du kan tilpasse træningslængden, med hvad der passer ind i din dag.

Cd’en er produceret og indtalt af psykolog Diana June Pedersen, tidligere ansat i Gigtforeningen.

Læs mere om mindfulness

Få en smagsprøve

Du kan få en smagsprøve på en af øvelserne fra cd'en.
Download mp3-fil med de første 6 minutter af åndedrætsøvelsen

Udvalgt af Gigtforeningens eksperter

Produkterne i webshoppen er udvalgt og testet af Gigtforeningens eksperter i samarbejde med mennesker med gigt.

• Detaljer
  • Levering
  • Returnering

Du har 14 dages fortrydelsesret på alle varer, du har købt i Gigtforeningens webshop. De 14 dage regnes fra den dag, du modtager varen med posten.

Forseglingen (det tynde folieomslag på dvd´en) – må ikke åbnes, hvis du vil bytte varen.