Lækre og lette opskrifter med fisk og skaldyr

Medlemspris129 kr.

Pris159 kr.

Kogebog - Fisk er godt

Er du en af dem, der gerne vil spise mere fisk, men synes, det er besværligt eller ikke ved, hvilke retter du skal lave? Så er Gigtforeningens flotte kogebog lige noget for dig. Her får du inspiration til lækre og spændende retter med fisk og skaldyr, som tilmed er lette at tilberede. Bogen er lavet i samarbejde med Skagenfood.

Med "Fisk er godt!" har du 55 nemme og lækre opskrifter, der sikrer at du får de vigtige fiskeolier, samlet i en lækker fiske- og skaldyrskogebog.

Fisk er godt – især hvis du har gigt

For dig med gigt er fisk særlig godt, idet fisk indeholder vigtige næringsstoffer og blandt andet er kendt for i mild grad at kunne dæmpe inflammation. Især fede fisk indeholder rigtig mange af de langkædede omega-3 fedtsyrer, men fisk er også rig på bl.a. D-vitamin og selen.

Opskrifter og tips

Alle opskrifter i kogebogen indeholder information om, hvor meget omega-3 fra fisk, opskriften giver. Du kan samtidig se, hvad det svarer til i fiskeoliekapsler. F.eks. får du med en god laksesteak lige så meget fiskeolie, som fra syv fiskeoliekapsler.

Udover opskrifterne og tips til opbevaring indeholder kogebogen også en kalender, der viser, hvornår de forskellige fiskearter er i sæson og dermed er mest velsmagende og billigst.

Opskrifterne følger de officielle danske kostråd, og de er også gode, hvis du gerne vil holde vægten.

Se eksempel på opskrift fra kogebogen (pdf)

• Detaljer
  • Levering
  • Returnering

Du har 14 dages fortrydelsesret på alle varer, du har købt i Gigtforeningens webshop. De 14 dage regnes fra den dag, du modtager varen med posten.