Indsamling til forskning i gigt og sclerose 10. september 2017

Tak for støtten i 2016 – vi samler ind igen i 2017. Vi er dybt taknemmelige for, at så mange har valgt at støtte forskningen i gigt og sclerose i 2016. Vi ser frem til at samle ind igen den 10. september 2017.

Mandlige ambassadører ved husstandsindsamlingen 2016

Sammen er vi stærkere

Gigtforeningen og Scleroseforeningen afholder en fælles husstandsindsamling den 11. september indsamling i Region Hovedstaden og Region Midtjylland. For sammen kan vi hjælpe hinanden med at hjælpe de mange mennesker med gigt og sclerose. Og sammen kan vi arbejde målrettet for, at indsamlingen bidrager med midler til ny forskning. Vi står op for den vigtige sag, vi står op for forskningen, og vi står op for hinanden.

Hvad går pengene til?

Pengene fra indsamlingen går til forskning i gigt og sclerose. Vi er fælles om indsamlingen og deler overskuddet ligeligt til forskning i de to sygdomme.

Forskning i gigt og sclerose er vigtig

Gigtforeningen og Scleroseforeningen kæmper begge for at gøre livet bedre for mennesker, der lever med de kroniske sygdomme. Årsagerne til både sclerose og leddegigt er ukendte, og der findes i dag ikke behandlinger, der kan kurere de to kroniske sygdomme.

Takket være forskningen, ved vi i dag meget mere om, hvordan vi kan lindre symptomerne for mennesker med gigt og sclerose, end vi gjorde for 20 år siden. Men vi har ikke knækket koden. Derfor er forskning stadig vigtig. Og derfor står vi op for hinanden i en fælles husstandsindsamling.

To sygdomme med ligheder

Leddegigt og sclerose er kroniske sygdomme, der bliver værre med tiden. Begge sygdomme medfører smerter, ekstrem træthed, og at en række dagligdagsaktiviteter bliver besværlige eller umulige, fordi kroppens funktioner ikke virker. Fælles for leddegigt og sclerose er også, at begge sygdomme rammer tilfældigt. Mænd og kvinder, børn og voksne, dig og mig.

Fire fantastiske ambassadører

Vi har været så heldige at få hjælp af fire fantastiske ambassadører til husstandsindsamlingen. Andreas Laudrup, Ellie Jokar, Martin Jørgensen og Ilse Jacobsen står alle op for forskning i gigt og sclerose.

Læs mere om de fire ambassadører

Hvorfor kun to regioner?

I år er første år, vi afholder vores husstandsindsamling. Det er en meget stor opgave at planlægge og gennemføre en husstandsindsamling. Derfor har vi valgt at starte med to regioner i år, så vi kan danne os de nødvendige erfaringer. Vi håber, det bliver en stor succes, så vi med tiden kan udvide indsamlingen til hele landet.

Senest opdateret 11.11.2016