Gigtforeningens indsamlinger

Gigtforeningens arbejde er baseret på private bidrag fra medlemmer og andre støtter. Den offentlige støtte udgør under 2 procent af vores indtægter.

Hvert år gennemfører vi indsamlinger og lotterier, som sendes til Gigtforeningens medlemmer og støtter, og vi søger også løbende om donationer til konkrete projekter mv. hos private fonde og offentlige puljer.

Desuden gennemfører vi en række forskellige indsamlingsaktiviteter – flere af dem i samarbejde med privatpersoner og andre, som brænder for at gøre en forskel for mennesker med gigt. Du kan også være med!

• Løbende indsamlinger til Gigtforeningens arbejde

Indsamling på web og via sms

Gigtforeningen samler løbende ind til sagen via, hjemmesiden, sms og sociale medier, f.eks. Facebook.

På hjemmesiden kan du støtte med et engangsbeløb, eller du kan vælge at støtte Gigtforeningens arbejde med et fast månedligt beløb.

Du kan støtte via MobilePay på 21247.

Støt gigtsagen

Vi ringer fra Gigtforeningen - er du blevet ringet op?

Gigtforeningen ringer og sms'er med jævne mellemrum til private husstande. Det gør vi for at hverve nye medlemmer og for at spørge eksisterende medlemmer, om de kunne være interesserede i at give et månedligt bidrag til Gigtforeningens mange opgaver - heriblandt rådgivning, forskning og oplysningsaktiviteter.

Læs mere om vores opringninger

Start din egen indsamling

Vil du støtte forskningen i bedre behandling og forebyggelse af gigtsygdomme? Eller vil du være med til at sikre, at Gigtforeningen fortsat kan støtte og rådgive mennesker, der har brug for hjælp til at tackle livet med gigt? Så kan du hurtigt og nemt starte din egen indsamling via Gigtforeningens side på min-indsamling.gigtforeningen.dk

Start din egen indsamling

• Indsamlingsetiske retningslinjer

Gigtforeningens indsamlingsaktiviteter gennemføres altid i overensstemmelse med den gældende lovgivning. Gigtforeningen er medlem af ISOBRO, som er brancheorganisation for en stor del af de danske indsamlingsorganisationer. Som medlem af ISOBRO har Gigtforeningen tilsluttet sig brancheorganisationens Indsamlingsetiske Retningslinjer.

Læs mere på ISOBROs hjemmeside

Senest opdateret 10.05.2023