Hjælperytternes sponsorer

I oktober 2015 overtog Gigtforeningen velgørenhedscykelløbet Hjælperytterne. Målet er at skabe Danmarks bedste velgørenhedscykelløb til fordel for børn og voksne der har gigt og give Hjælperytterne mulighed for at forene cykling, netværk og gode oplevelser samtidig med, at de cykler for en god sag.

De indsamlede midler går til forskning, oplysning, patientstøtte og andre konkrete initiativer, som Gigtforeningen igangsætter. I 2016 går overskuddet til:

• El-cykler til børn med den smertefulde sygdom børnegigt.
  • Udvikling, afprøvning og evaluering af et nationalt smertebehandlingsprogram for børn med gigt og svære smerter.

De enkelte Hjælperyttere dækker selv deres udgifter til tøj, cykler og ophold undervejs på turen og donerer derudover 1.000 kroner til ovenstående initiativer. Alt arbejde fra Hjælperytternes side foregår på frivillig basis og bygger på sponsorer af naturalier og penge, så omkostningerne kan holdes nede.

Alle Hjælperyttere har forpligtet sig til at gøre en aktiv indsats for at samle penge ind til Gigtforeningen – fordi gigt berører så mange af os. Donationerne fra Hjælperytterne er blandt andet gået til forskning i børnegigt, informationsmateriale til forældre med gigtramte børn, forskning i sammenhængen mellem kronisk leddegigt og åreforkalkning, og i et studie af livserfaringer fra folk, som er ramt af den alvorlig gigtsygdom Lupus, der kan være dødelig.

I årene 2013-2015 indsamlede Hjælperytterne mere end 2,1 mio. kroner. I 2016 overrakte Hjælperytterne 16 el-cykler til gigtramte børn og unge.

Læs mere om Hjælperytterne

Er du interesseret i at blive Hjælperytter, kender du nogen, som kunne tænke sig det - eller vil du støtte en god sag, så læs mere på Hjælperytternes hjemmeside

Sponsorer 2017

Læs mere om sponsormulighederne