Kom med til borgermøder om smerter

Omkring hver femte voksne dansker har dagligt kroniske smerter. Den hyppigste årsag er gigt, og for rigtig mange er smerterne en udfordring i hverdagen. Derfor sætter Gigtforeningen fokus på emnet ved to borgermøder i Nykøbing Falster og Aarhus.

"I Gigtforeningen er det en af vores fornemmeste opgaver både at dele viden og råd med mennesker, der har gigt inde på livet enten som patient eller pårørende. Jeg glæder mig derfor til at komme rundt i landet igen og sammen med alle deltagerne blive klogere på kroniske smerter i dagligdagen,” siger Mette Bryde Lind, som er direktør i Gigtforeningen, der selv deltager til borgermøderne.

Kroniske smerter kan udfordre hverdagslivet med familie, venner, arbejde og fritidsaktiviteter, men her kan den rigtige behandling, træning og smertemestring hjælpe.

Derfor vil du ved borgermøderne møde en reumatolog, en psykolog og en ergoterapeut, der hver deler ud af deres viden om kroniske smerter i led, ryg og muskler. For eksempel kan du både høre om forskning, træning og smertemestring.

Du vil altså få gode råd til at gøre dagligdagen med kroniske smerter nemmere, samtidig med at du bevare livskvaliteten.

Hvornår og hvor – og hvordan melder du dig til?

Aarhus

Hvornår og hvor: Torsdag den 8. september 2022 i Aarhus, Rådhuspladsen 2, Aarhus Rådhus Rådhushal.

Tilmeld dig borgermødet i Aarhus

Hent hele programmet for borgermødet (pdf)

Nykøbing Falster - er afholdt

Borgermødet i Nykøbing Falster blev afholdt den 28. april 2022.

Publiceret 24.03.2022