Få nem information om adgangsforhold, inden du tager ud

Har du nedsat funktionsevne på grund af en gigtsygdom? Hjemmesiden Godadgang.dk gør det nemmere for dig at få information om adgangsforholdene hos en række behandlere, seværdigheder, hoteller, kommuner og mange andre steder.

Godadgang.dk gør det nemmere for dig med en funktionsnedsættelse at planlægge en tur væk fra hjemmet. Siden giver dig svar på hvilke steder, der passer til netop dine behov.

Gigtforeningens ergoterapeut Linette Pehrsson er overbevist om, at siden kan være et brugbart redskab for mennesker med gigt.

"Mange af vores medlemmer har nogle særlige behov, når de er ude. Er du gangbesværet, er det for eksempel vigtigt at vide, om der er handicapparkeringspladser, og hvordan underlaget er fra parkeringspladsen hen til indgangen. Har du gigt i hænderne, kan det være vigtigt, hvilke dørhåndtag stedet har, og hvilke knapper og vandhaner, der er på toiletterne. For andre er det vigtigt, at der ikke er tunge døre. På Godadgang.dk er der taget stilling til det hele. Så uanset hvilken problematik, du har som gigtpatient, kan du finde svaret her." siger hun.

Besøg Godadgang.dk på din mobil eller tablet

Nu har Godadgang.dk udviklet et nyt mobilsite, som er mere brugervenligt end den normale hjemmeside. Med mobilløsningen kan du søge via et kort og få vist alle mærkede steder i nærheden af dig.

Mobilsitet har et større fokus på handicapparkeringspladser og handicaptoiletter. Med et tryk på en knap kan du finde det nærmeste handicaptoilet eller -parkeringsplads i forhold til din placering. Mobilsitet er tilgængeligt for alle med en smartphone eller tablet.

God Adgang blev stiftet i 2003 af VisitDenmark, HORESTA (Hotel-, Restaurant- og Turisterhvervet) og Danske Handicaporganisationer (DH).

Hjemmesiden er fortsat under opbygning, og der udvides løbende med flere steder.

Publiceret 12.03.2019